کشورهای پیشرفته، چه در شرق و چه در غرب، با استفاده از الگوهای مدیریتی مطلوب بود که توانستند محصولات و خدمات با کیفیت، با قیمت های مناسب و رقابت پذیر تولید و عرضه کنند به طوریکه در بازارهای داخلی و خارجی، جایگاه خاص خودش را پیدا کند. نکته بسیار مهم در کسب جایگاه و حضور و رقابت در بازارهای داخلی و خارجی این است که چگونه یک کالا بتواند به کالای رقیب برای تولیدات مشابه تبدیل شود. و یا ارائه یک خدمت مشتری را مجددا به سوی سازمان ما باز گرداند .
ما در شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی رازی بر این باوریم که کالای رقابت پذیر تولید کنیم . یعنی کالایی که هزینه های تولید آن کاهش یافته و کیفیت آن، کیفیت مطلوب و مورد نظر مصرف کننده داخلی و خارجی باشد. درواقع تولید محصول رقابت پذیر، کاری است که کشورهای پیشرفته و صاحب نام در بازارهای خارجی طی دهه های گذشته توانستند آن را عملی کنند و در این مورد تمامی سعی خود را می کنیم تا از دانش و تجربه آن ها استفاده کنیم.
ما براین اصل واقفیم که وضعیت بازگشت سرمایه، سود فروش، رشد سهم بازار، کاهش هزینه ها، رشد قیمت سهام، کاهش در گریز مشتری و ماندگاری مشتریان وفادار در سازمان های مشتری مدار با سازمان های معمولی تفاوت چشمگیری دارند. از این رو تمامی تلاش هیات مدیره و پرسنل شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی رازی البرز در حفظ و ارتقاء کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده و کسب رضایت حداکثری مشتریان می باشد